راهنمای لاغری

روش‌های جادویی برای چاق شدن بدن

روش‌های جادویی برای چاق شدن بدن

روش‌های جادویی برای چاق شدن بدن

بسیاری از افراد لاغر اندام از لاغری بیش از حد بدنشان در رنج و عذاب هستند. آن‌ها دوست دارد مانند سایر افراد از بدنی تو پر برخوردار باشند. تا تمامی لباس‌هایی که استفاده می‌کنند، هنگام پوشیدن زیباتر به نظر برسد.

به عنوان مثال طراحی مانکن‌ها را در نظر داشته باشید. مانکن‌های مغازه‌ها از اندام‌هایی ایده آل و توپر برخوردار هستند.

تا زیبایی‌های ظاهری لباس‌ها را بیشتر از هر آنچه هست به رخ شما بکشند؛ اما اگر مانکن‌ها لاغر اندام باشند و لباس‌ها در قالب آن‌ها به صورت شل و ول قرار بگیرد، نه تنها دیگر نمی‌توانند لباس‌ها را در قالب تنشان جذاب و زیبا نشان دهند.

بلکه ظاهر و طراحی لباس را نیز با روی هم افتادگی‌ها از بین خواهند برد.

با ما همراه باشید تا با برخی از روش‌های هیجان‌انگیز افزایش وزن بدن آشنایی بیشتری پیدا کنید.

افزایش میزان کالری مصرفی

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های افزایش وزن بدن، افزایش میزان کالری مصرفی روزانه است. شما ابتدا باید نمودار هرم غذایی را از اینترنت به دست بیاورید.

سپس طبق نمودار هرم غذایی مواد غذایی روزانه مورد مصرفتان را به تدریج افزایش دهید.

به عنوان مثال به جای 2000 کالری که جهت ثابت نگه‌داشتن وزن بدنتان مصرف می‌کنید. 2300 تا 2500 کالری در طول روز مصرف کنید. این روش سبب افزایش وزن بدن در مدت زمان مناسب خواهد شد.

مصرف پروتئین در کنار بدن‌سازی

ورزش بدن‌سازی از بهترین ورزش‌هایی است که سبب افزایش حجم عضله و پرتر نشان دادن بدن شما خواهد شد؛ اما توجه داشته باشید که خوردن کربوهیدرات‌ها در این راه کمک شایانی به شما خواهد کرد.

زیرا با کاهش قند و چربی مصرفی و افزایش حجم پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها بدن به سرعت شروع به عضله سازی و حجیم‌تر شدن میکند.

از میان غذاهای سرشار از پروتئین می‌توان به گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، عدس و مغزها اشاره کرد.

کاهش استرس و افزایش زمان خواب

استرس به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش اشتهای افراد لاغر به شما ر می‌آید؛

زیرا در محیط‌های پر تنش و استرس‌زا، غذا خوردن قدری مشکل می‌شود و دیگر نمی‌توانید با آرامش خاطر کامل غذا بخورید و به طور کامل غذایتان را به اتمام برسانید.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش وزنتان،تا حد امکان محیط‌های آرام و دور از تنش را برای غذا خوردن انتخاب نمایید.

هم‌چنین سعی کنید در طول شبانه روز 8 ساعت خواب کامل داشته باشید؛ زیرا بی‌خوابی نیز در لاغری تأثیر بسزایی خواهد داشت.

بیماری‌های مسبب لاغری

در بسیاری از افراد، علیرغم مصرف مواد غذایی مناسب، باز هم اثرات افزایش وزن دیده نمی‌شود؛ زیرا این افراد به بیماری‌هایی مبتلا هستند، که سبب کاهش وزن آن‌ها می‌شود.

از بیماری‌های که سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می‌شود می‌توان به اختلالات خوردن، پرکاری تیروئید، دیابت، سرطان و عفونت اشاره کرد.

بنابراین قبل از این‌که روش‌های چاق شدن را جهت افزایش وزن بدنتان امتحان کنید. به پزشک مراجعه کنید و یک چکاپ کامل را انجام دهید.

تا در صورت مشاهده بیماری، بتوانید داروهای مورد نیاز بدنتان را تأمین کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

توجه داشته باشید که خوردن غذاهای چرب و شیرین، تنها سبب پف کردن بدن شما خواهد شد و نمی‌تواند از گزینه‌های مناسب چاقی در نظر گرفته شوند؛

زیرا مواد غذایی شیرین و چرب، به شدت برای سلامتی مضر هستند و ممکن است که مصرف بی‌رویه آن‌ها صدمات جبران ناپذیری برای بدن به وجود بیاورد.

اگر بی‌اشتها هستید، برای چاق شدن می‌توانید نزد پزشک معالجه کنید و از داروهایی که جهت افزایش اشتها تجویز می‌شود جهت افزایش وزن بدنتان استفاده کنید.

به شما توصیه میکنیم که، خوردن میان وعده را فراموش نکنید و تا حد امکان در بین هر دو وعده غذایی چندین میان وعده بگنجانید.

هم‌چنین توصیه می‌شود که روزی 2 تا 3 لیوان آب جهت تسهیل در جذب مواد غذایی نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.