10 فایده چای سیاه Black tea

2 سال پیش
چای سیاه چیست

چای سیاه چیست ؟ خواص

در پادکست زیر به 10 فایده اصلی چای سیاه اشاره شده است که پیشنهاد میکنیم حتما گوش کنید…

 

آنتی اکسیدان قوی

آنتی اکسیدان ها به عنوان یکی از مزایای سلامتی شناخته شده اند.
مصرف آنها می تواند به حذف رادیکال های آزاد و کاهش آسیب سلول در بدن کمک کند. این در نهایت ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کمک کند.
پلی فنولها نوعی آنتی اکسیدان هستند که در برخی غذاها و نوشیدنی ها، از جمله چای سیاه یافت می شوند.
گروه های پلی فنل، از جمله کاتچین ها، تئوفلاوین ها و تارو بیگینین ها، منابع اصلی آنتی اکسیدان ها در چای سیاه هستند و ممکن است باعث افزایش سلامتی عمومی شوند.

در واقع، یک مطالعه در موش های صحرایی نقش تئوفلاوین ها در چای سیاه و خطر ابتلا به دیابت، چاقی و افزایش کلسترول را مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که تئوفلاوین ها کلسترول و میزان قند خون را کاهش می دهند.
مطالعه دیگری در مورد نقش کاتچین ها از عصاره چای سبز بر وزن بدن انجام شد. این یافته نشان داد افرادی که یک بطری حاوی 690 میلیگرم کاتچین از چای را روزانه به مدت 12 هفته مصرف کردند، کاهش چربی بدن را نشان داد.
در حالی که بسیاری از مکمل ها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند، بهترین راه برای مصرف آنها از طریق غذا و نوشیدنی ها است. در واقع، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف آنتی اکسیدان ها در فرم مکمل ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

می تواند سلامت قلب را افزایش دهد

چای سیاه حاوی گروه دیگری از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است.
همراه با چای، فلاونوئیدها را می توان در سبزیجات، میوه ها، شراب قرمز و شکلات تیره یافت.
مصرف آنها به طور منظم می تواند به کاهش بسیاری از عوامل خطر برای بیماری های قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، افزایش سطح تری گلیسیرید و چاقی کمک کند.

یک مطالعه کنترل شده به صورت تصادفی نشان داد که مصرف چای سیاه در مدت 12 هفته به طور قابل توجهی باعث کاهش 36٪ تری گلیسیرید، کاهش میزان قند خون 18٪ و کاهش میزان پلاسمای LDL / HDL 17٪.
مطالعه دیگری نشان داد افرادی که سه فنجان چای سیاه را در روز مصرف کردند 11٪ خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دادند.
اضافه کردن چای سیاه به روال روزانه شما یک راه آسان برای ترکیب آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی خود است و به طور بالقوه خطر ابتلا به عوارض بهداشتی در آینده را کاهش می دهد.

ممکن است LDL کلسترول “بد” کاهش یابد

بدن حاوی دو لیپوپروتئین است که کلسترول را در سراسر بدن حمل می کند.
یکی از آن ها لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) است و دیگری لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) است.
LDL به عنوان “بد” لیپوپروتئین در نظر گرفته می شود زیرا کلسترول را به سلول های بدن منتقل می کند. در همین حال، HDL به عنوان “خوب” لیپوپروتئین در نظر گرفته می شود زیرا کلسترول را از سلول های شما خارج می کند و به کبد منتقل می شود.
هنگامی که LDL بیش از حد در بدن وجود دارد، می تواند در شریان ها ایجاد کند و باعث ایجاد واکسن هایی به نام پلاک ها شود.
این می تواند به مشکلات ناشی از نارسایی قلبی یا سکته مغزی منجر شود.

خوشبختانه برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف چای ممکن است به کاهش کلسترول LDL کمک کند.
یک مطالعه به صورت تصادفی نشان داد که نوشیدن پنج وعده چای سیاه در روز باعث کاهش 11 درصدی کلسترول LDL در افراد مبتلا به سطوح کلسترول کم و یا به آرامی می شود.
یکی دیگر از مطالعات سه ماهه ای که به صورت تصادفی در 47 نفر انجام شد، اثرات عصاره چای سیاه چینی سنتی و پلاسبو در سطح LDL مقایسه شد.
نتایج نشان داد که میزان LDL در افرادی که چای سیاه مصرف می کنند، نسبت به دارونما، بدون هیچ عوارض جانبی نامطلوب است.
محققان نتیجه گرفتند که چای سیاه باعث بهبود سطح کلسترول در افراد مبتلا به بیماری قلبی و چاقی می شود.

می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

مطالعات نشان داده اند که نوع باکتری در روده شما ممکن است نقش مهمی در سلامت شما داشته باشد.
به همین دلیل است که روده حاوی میلیارد ها باکتری است و همچنین 70-80٪ از سیستم ایمنی بدن شما.
در حالی که بعضی از باکتری ها در روده شما برای سلامت شما مفید است، برخی از آنها نیستند.
در واقع، برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که نوع باکتری در روده شما ممکن است نقش مهمی در کاهش خطر بیماری های خاصی نظیر بیماری التهابی روده، دیابت نوع 2، بیماری قلبی عروقی، چاقی و حتی سرطان داشته باشد.
پلی فنول های موجود در چای سیاه ممکن است با حفظ رشد باکتری های خوب و مهار رشد باکتری های بد، مانند سالمونلا ، حفظ سلامت روده را حفظ کنند.
علاوه بر این، چای سیاه حاوی خواص ضد میکروبی است که مواد مغذی را از بین می برد و باکتری های روده و ایمنی را با کمک به ترمیم پوشش دستگاه گوارش می کشد.
با این حال، قبل از نتیجه گیری قوی در مورد نقش چای سیاه و عملکرد ایمنی بدن تحقیقات بیشتری لازم است.

می تواند کمک به کاهش فشار خون کند

فشار خون بالا حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.
این می تواند خطر ابتلا به نارسایی قلب و کلیه، سکته مغزی، کاهش دید و حملات قلبی را افزایش دهد. خوشبختانه تغییرات در رژیم غذایی و شیوه زندگی شما فشار خون شما را کاهش می دهد.
یک مطالعه کنترل شده تصادفی، نقش چای سیاه در کاهش فشار خون را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان سه فنجان چای سیاه را روزانه بیش از 6 ماه نوشیدند.
نتایج نشان داد که افرادی که چای سیاه مصرف می کردند، در مقایسه با گروه دارونما کاهش معنیداری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند.
با این حال، تحقیق در مورد اثرات چای سیاه بر فشار خون مخلوط است.
تجزیه و تحلیل متاآنالیز پنج مطالعۀ مختلف که شامل 343 شرکتکننده بود، به بررسی تأثیر نوشیدن چای سیاه در مدت چهار هفته بر فشار خون پرداختند.

اگر چه نتایج برخی از بهبود فشار خون را نشان داد، محققان نتیجه گرفتند که این یافته ها معنی ندارد.
مصرف چای سیاه هر روزه، و همچنین ترکیب سایر تغییرات شیوه زندگی مانند استراتژی های مدیریت استرس، ممکن است برای افراد دارای فشار خون بالا مفید باشد.

0

دیدگاه شما

14 − 1 =

بدون دیدگاه

تماس با ما