دسته‌بندی نشده

راه های کنترل اشتها در ایران

راه های کنترل اشتها در ایران

راه‌های طلایی کنترل و کاهش اشتها

اگر از آن دسته افرادی هستید که با یخچال رفاقت دیرینه دارید و دائم از خوراکی‌های متنوع در کلیه ساعت شبانه روز استفاده می‌کنید.

باید به شما هشدار دهیم که چاقی و خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون در کمینتان است.

ریزه‌خواری یک فرآیند غیر ارادی در اثر وجود اشتهای زیاد است و می‌تواند با مصرف مواد سیر کننده و سبزیجات به خوبی کنترل شود. تا در طول روز نیاز به خوردن مواد مضر و تنقلات صنعتی وجود نداشته باشد.

مواد غذایی روزانه باید علیرغم دارا بودن حجم بالا، منابعی سرشار از فیبر، آب و پروتئین باشند.

همچنین این مواد غذایی باید از کالری کمی برخوردار باشند. تا با کنترل اشتها، کاهش وزن نیز به بهترین نحو ممکن امکان‌پذیر باشد.

با ما همراه باشید و با برخی از خوراکی‌های کاهش‌دهنده اشتها و سیر کننده بیشتر آشنا شوید.

سیب زمینی آب‌پز

بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند، به اشتباه سیب زمینی را به طور کامل از برنامه غذایی‌شان حذف می‌کنند. در صورتی که سیب زمینی منبع غنی از کربوهیدرات، پتاسیم و ویتامین C است؛

بنابراین با مصرف سیب زمینی آب‌پز اشتهای کاذب تا حد معقولی کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا سیب زمینی از خاصیت سیرکنندگی خوبی برخوردار است و می‌توان ساعت‌ها جلوی احساس ضعف را بگیرد.

سیب میوه‌ی بهشتی

سیب به عنوان یک میوه بهشتی از طعم و عطر دل‌نشینی برخوردار است و از میوه‌هایی است که در رژیم‌های غذایی به عنوان پایه ثابت در نظر گرفته می‌شود.

مصرف سیب قند خون بدن را در حد نرمال کنترل می‌کند و مانع از ایجاد احساس ضعف و گرسنگی کاذب می‌شود.

سیب نقش آب رسان را نیز برای پوست ایفا می‌کند؛ بنابراین با مصرف روزانه سیب در دوران رژیم می‌توانید مانع از چروکیدگی و افتادگی پوست صورتتان شوید.

تخم مرغ آب پز

با وجود این که تخم مرغ به افزایش سطح کلسترول خون متهم است؛ اما مصرف روزانه تخم مرغ در وعده صبحانه یا شام بسیار سیر کننده است.

با مصرف تخم مرغ اشتهای کاذب سرکوب می‌شود و ساعت‌های سیری بدن افزایش پیدا می‌کند.

همچنین تخم مرغ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مانند لوتئین و زئاکسانتین است و بدن را در برابر نفوذ بیماری‌های مختلف ایمن می‌کند.

مصرف مغزها

مغزها و آجیل‌ها مانند گردو، پسته، بادام و… می‌توانند در تأمین چربی مفید بدن بسیار مفید باشند.

مصرف یک مشت مغزی جات در طول روز می‌تواند تا حد مناسبی اشتها را کنترل کند.

مغزها چربی‌های سالم، کربو هیدرات‌ها و مواد مغذی مفید را به بدن می‌رسانند و سبب افزایش عملکرد مناسب قلب و مغز خواهند شد.

بنابراین توصیه می‌کنیم در طول روز چند عدد مغز را حتماً مصرف کنید. تا از خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر در امان بمانید.

چای نعنایی خوش عطر و طعم

نعنا با وجود عطر و طعم تندی که دارد به خوبی می‌تواند اشتهای کاذب را کنترل کرده و از بین ببرد.

بنابراین دمنوش یا چای نعنا می‌تواند به عنوان یک چای خوش عطر جهت کاهش استفاده مورد استفاده قرار بگیرد.

برای تهیه این چای گیاهی کافی است تا یک قاشق برگ نعنای خشک شده را به مدت 10دقیقه درون آب جوش قرار دهید و سپس مصرف کنید.

خوراک عدس

عدس به عنوان یکی از حبوبات پر طرفدار منبع غنی آهن است. عدس دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین گیاهی است و می‌تواند ساعت‌ها فرد را سیر نگه دارد.

بنابراین پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که در یکی از وعده‌های غذایی خوراک عدس را به همراه نان جو مصرف کنید، تا در طول فرآیند رژیم بتوانید اشتهای کاذب سرشکتان را به خوبی کنترل کنید.

عدس از مواد مغذی بسیار زیادی تشکیل شده است و تأثیر زیادی در افزایش سلامتی بدن دارد.

با وجود استفاده از مواد خوراکی گوناگون مانند حبوبات و مغزها، می‌توانید از دمنوشهای گیاهی مؤثر نیز جهت کنترل اشتهای کاذب کمک بگیرید.

این دمنوشها از عصاره گیاهان دارویی تهیه شده‌اند و در دوران رژیم کمک شایانی به کنترل اشتها می‌کنند.

برای خرید اینترنتی دمنوش نیوشا می‌توانید پکیج لاغری نیوشا ۴۰ روزه را تهیه‌کرده و مورد استفاده قرار دهید.

هم‌چنین از طریق کانال تلگرام دمنوش نیوشا می‌توانید از دمنوشهای گوناگون عرضه شده برای تناسب اندام دیدن کنید و دمنوش مناسبتان را جهت خریداری انتخاب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.