چگونه وزن خود را با روش های سالم کاهش دهیم ؟

1 سال پیش
چگونه وزن خود را با روش های سالم کاهش دهیم

چگونه با روش صحیح و سالم وزن خود را کاهش دهیم ؟

در حالت طبیعی چربی بدن بین 20%-10% از وزن مردان وحدود 25% از وزن زنان را تشکیل می دهد.
چنانچه چربی بدن به گونه ای بیش از حد افزایش یابد سلامت شما رابا خطرمواجه میکند.
خطر بروز بیماریهای مثل دیابت شیرین وفشار خون بالارا افزایش می دهد وموجب اسیب مفصلی مثل لن وزانومی شود .
وزن بدن بیشتر افراد به تدریج که پیرترمی شوند اضافه می شود به طوری که افراد در حدود سن 50 سالگی به حداکثر مقدار وزن خود می رسند در صورتی که وزن شما بیش از وزن سالم و مناسب با قدتان است باید روشی معقول برای کاهش وزن در پیش گیرید .

از دوران نوجوانی به بعد سرعت ومیزان مصرف انرژی در بدن کاهش می یابد این کاهش مصرف انرژی حتی در مورد انرژی لازم برایانجام اعمال حیاتی از قبیل تنفس وگردش خون هم روی می دهد.
باکاهش میزان سوخت و ساز و علاوه بر این کاهش کلی فعالیتی که انجام می دهید وزنتان به تدریج افزایش می یابد برای جلو گیری از افزایش وزن لازم است که یا مصرف غذا کاهش یابد و یا بر مقدار فعالیت بدنی افزوده شود .
ورزش منظم برای سلامتی مفید است و به کاهش وزن نیز کمک میکند.
ورزش نباید طاقت فرسا باشد اما هدف باید انجام فعالیت فیزیکی برای 5 بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه باشد.
طی ورزش نه تنها کالری برای سوخت و ساز مصرف میشود بلکه میزان سوخت و ساز پایه نیز افزایش می یابد میزان سوخت و ساز پایه مقداری از انرژی است که بدن برای حفظ فعالیت های اساسی خود مثل تنفس و هضم غذا در هنگام استراحت مصرف می کند.

اگر میزان سوخت و ساز پایه بالا رود مصرف کالری بیشتر می شود و اگر میزان کالری در رژیم غذایی کنترل شود وزن کاهش می یابد.
نیاز بدن به انرژی براساس میزان فعالیتی که در کارهای روز مره وجود دارد متفاوت است .
میزان سوخت و ساز پایه در مردان و زنان اندکی باهم تفاوت دارند به صورتی که معمولا این میزان در زنان کمتر است .
به مرورکه افراد مسن تر می شوند میزان سوخت وساز پایه کمتر می شود .کاهش میزان سوخت وساز پایه در زنان قابل توجه تر است .

مصرف غذا های کم کالری

بکوشید از وعده های غذایی کم کالری در طی روز مثل میوه جات تازه استفاده کنید در صورت لزوم به تدریج رژیمی را که وزنتان را کم میکند در پیش بگیرید و پس از ان عادات سالم غذایی را ادامه دهید .
اگر می خواهید در کاهش وزن خود موفق باشید و این امر دوام داشته باشد لازم است که عادات غذایی جدیدی را یاد بگیرید.
در این زمینه از دمنوش لاغری نیوشا می توان کمک گرفت .

محتمل ترین علت اضافه وزن مجموعی از پرخوری وفعالیت نکردن است .

بهترین رژیم غذایی کاهش دهنده وزن نوعی است که کالری پایین داشته باشد اما طوری متعادل شده باشد که ارزش غذایی داشته باشد باید بکوشید دریافت روزانه کالری را 1000-500 کالری کاهش دهید .
کم کردن وزن به مقدار 2-4 کیلوگرم در هر ماه معقول است .باید از برنامه های کاهش وزن سریع و گرسنگی های طولانی مدت دوری کنید .

0

دیدگاه شما

سه − یک =

بدون دیدگاه

تماس با ما