چگونه در 30 روز 6 تا 9 کیلو وزن کم کنیم ؟

2 سال پیش
چگونه در 30 روز 6 تا 9 کیلو وزن کم کنیم

چگونه در 30 روز 6 تا 9 کیلو وزن کم کنیم ؟

این روز ها اکثر افراد برای رسیدن به وزن ایده آل خود به دنبال راه های معجزه آسا و سریعی میگردند که نه تنها موجب لاغری آن نمی‌شود بلکه باعث بروز انواع زیادی از بیماری های دیگر نیز میشود. اما برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام هیچ نیازی به روش های سخت و غیر اصولی نیستید و این روش ها فقط وقت و هزینه شما را هدر میدهد.

برای کاهش وزنی اصولی و غیر قابل بازگشت فقط کافیست در کنار یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک را هم اضافه کنید تا بتوانید به کاهش وزنی استاندارد برسید. در این مقاله به 2 روش اصولی برای کاهش وزن بدون بازگشت و بدون عوارض اشاره خواهیم کرد.

تغذیه و رژیم مناسب

کاهش میزان کالری دریافتی

مهم ترین نکته در رسیدن به تناسب اندام کاهش میزان کالری مصرفی و افزایش کالری سوزی است. با کمی سعی و تلاش و پشتکار به راحتی می‌توانید میزان کالری مصرفی خود را در طول روز کنترل کنید و به تدریج از میزان آن کم کنید.

شما با یک برنامه کالری شمار به راحتی میتوانید میزان کالری روزانه خود را کنترل کنید و با فهمیدن آن میتوانید میزان تحرکت مورد نیاز روزانه خود را نیز محاسبه کنید. همچنین با تغییر نوع مواد غذایی مصرفی خود میتوانید کالری کم تر و سیری بیشتری را وارد بدن خود کنید.

ساده ترین اصل در کاهش وزن که در مجله آمریکایی دکتر اوز هم به آن اشاره شده است، این که میزان کالری دریافتی خود را در طول روز از میزان کالری که میسوزانید کم تر کنید. این روش واقعا جوابگو خواهد بود.

همچنین میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص رژیم مناسب خود را دریافت و برای کالری شماری نیز متوانید از برنامه های موبایلی استفاده کنید.

دو – از مصرف خوراکی های ناسالم خودداری کنید

توصیه دوم ما در مورد تغذیه و رژیم سالم، ترک مصرف انواع خوراکی های ناسالم و مضر است. خوراکی هایی مانند : چیپس، پفک، پاستیل، کاکایو، خوراکی های شیرین و انواع دیگر و همچنین از مصرف غذا های بیرون پز و فست فود مانند پیتزا و سیب زمینی سرخ شده خودداری کنید. این نوع خوراکی ها بسیار چرب بوده و به راحتی می‌توانند باعث اضافه وزن شما شوند.

  • یک راه آسان برای اینکه بتوانید غذا هایی های سرخ کردنی را میل کنید، استفاده به صورت کبابی، گریل شده، آب پز و بخار پز است.
  • مهم ترین راهکار برای کاهش کالری دریافتی، ترک مصرف غذای های فست فودی و آماده ی فریز شده است.

سه – غذا های سالم مصرف کنید

با جایگزین کردن غذا های سالم و پر کالری به جای غذا های پرچرب پر کالری میتوانید قدم بلندی در رسیدن کاهش وزن بردارید. شما با مصرف کردن 300 کالری از سبزی های سالم هم سیر می‌شوید و هم بدن شما تا مدت زمان زیادی احساس سیری میکند. اما با مصرف 300 کالری از غذا های سرخ شده و پرچب نه تنها به کاهش وزن خود کمک نکرده اید بلکه باعث میشوید بدن بیشتر احساس گرسنگی کند.

باید بفهمید هر نوع غذا چه میزان کالری دارد و آیا آن غذا سالم هست یا خیر. با مشخص کردن یک برنامه هفتگی میتوانید به راحتی به کاهش وزن برسید.

  • سبزیجات ، انواع غلات و لبنیات از جمله غذا های کم کالری و کم چرب هستند که میتوانند در رژیم غذایی شما جایی داشته و کمک شایانی که کاهش وزن شما بکنند. این نوع غذا ها از آب زیاد و چربی تقریبا صفر بخوردار هستند و بهترین گزینه برای مصرف هستند.

چهار – خوراکی های چربی سوز مصرف کنید

این را بدانید که گرسنگی کشیدن و مصرف نکردن درست وعده های غذایی هیچ وقت نمیتواند باعث کاهش وزن شما بشود. در عوض باید سعی کنید غذا هایی مصرف کنید که تا حدودی به چربی سوزی کمک میکنند.

امگا 3 موجود در ماهی های دریایی میتواند باعث ایجاد احساس سیری در بدن شود و متابولیسم بدن شما نیز افزایش دهد.
مصرف روزانه یک عدد سیب باعث جذب کم تر چربی در بدن میشود و از انبار شدن چربی در بدن جلوگیری میکند. همچنین سیب دارای فیبر بالا و کالری کم میباشد.
زنجبیل و سیر باعث افزایش متابولیسم بدن شما می‌شوند و باعث چربی سوزی در سطح بدن میشوند. زنجبیل رگ های خونی شما را گشاد تر میکند و سیر باعث کاهش سطح انسلین در بدن میشود.
دمنوش لاغری نیوشا میتواند به شما در کنار رعایت رژیم غذایی و داشتن تحرک روزانه به چربی سوزی شما کمک کنید و باعث کاهش وزن و رسیدن شما به تنسب اندام شود.

ورزش و تحرک

یک – حرکات ورزشی کاردیو

کاردیو سری ورزش هایی است که بهترین اثر را برروی چربی سوزی و افزایش قدرت قلب و میزان گردش خون در بدن میشود. سریع ترین و بهترین نوع ورزش برای کاهش وزن انجام حرکات ورزشی کاردیو است.

دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا کردن، رقص، بوکس و صد ها فعالیت دیگر در این زمینه از ورزش وجود دارد که به عنوان تمرینات کاردیو شناخته میشود.
اگر مشکل زانو و یا دیسک کمر دارید میتوانید یک حرکت دیگر را انتخاب کنید که بر روی مشکل شما تمرکز ندارد و می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

دو – تمرین با وزنه

جدا از تمرینات کاردیو، میتوانید هر روز وزنه بزنید و این هیچ نیازی به باشگاه رفتن و وسله خاصی ندارد. حتما از کم شروع کنید و سعی کنید در این مورد به خود سخت نگیرید.

سه – ورزش کردن بیشتر

هر راه و یا زمانی که میتوانید برای ورزش کردن بیشتر پیدا کنید، زیرا هیچ راهی به اندازه ورزش کردن نمی‌تواند باعث چربی سوزی در بدن شما شود.
شما باید حداقل 3 الی 4 بار در هفته ورزش کنید و اگر کم تر از این باشد تاثیر چندانی نخواهید دید.

0

دیدگاه شما

1 × یک =

بدون دیدگاه

تماس با ما