چای سبز چقدر کافئین دارد ؟

9 ماه پیش
چای سبز چقدر کافئین دارد

چای سبز چقدر کافئین دارد ؟

چای سبز یک نوشیدنی محبوب با بسیاری از مزایای سلامتی است.
در واقع، برخی مطالعات چای سبز را با عملکرد مغز بهبود یافته و پیری مغز مرتبط کرده است.
همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان را کاهش دهد.
با این حال، درست مثل چای معمولی، چای سبز حاوی کافئین است. این می تواند نگرانی برای افرادی باشد که می خواهند از مصرف کافئین خود آگاه باشند یا محدود کنند.
این مقاله به بررسی چگونگی مصرف کافئین در چای سبز و چگونگی مقایسه این چای با سایر نوشابه های کافئین می پردازد.

کافئین چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کافئین چیست

کافئین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در برگ، لوبیا و میوه بیش از 60 گیاه، از جمله برگ گیاهان چای یافت می شود.
این یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که در سرتاسر دنیا مصرف می شود تا هوشیاری را افزایش دهد و از خستگی جلوگیری کند.
آن را با مسدود کردن اثرات انتقال دهنده عصبی به نام آدنوزین، که در طول روز ایجاد می شود و شما را خسته می کند.
نوشیدن کافئین نیز با تعدادی از مزایای بهداشتی مرتبط است، از جمله بهبود خلق و خوی مغز، افزایش متابولیسم و بهبود عملکرد ورزش.
با این حال، برخی افراد ممکن است نسبت به اثرات کافئین نسبت به دیگران بیشتر حساس باشند.
علاوه بر این، افرادی که بیش از حد کافئین مصرف می کنند ممکن است ناخودآگاه، بی خوابی یا ضربان قلب نامنظم داشته باشند .

مقدار متوسط ​​کافئین در یک خوراکی 8 اونس (230 میلی لیتر) چای سبز حدود 35 میلیگرم است.
با این حال، این می تواند متفاوت باشد. مقدار واقعی می تواند بین 30 تا 50 میلی گرم در هر وعده 8 اونس باشد.
از آنجایی که کافئین در چای سبز به طور طبیعی ظاهر می شود، مقدار به طور عمده بستگی به انواع گیاه چای، شرایط رشد آن و نحوه پردازش و دمیدن آن دارد.
به عنوان مثال، چای ساخته شده با برگ های مسن معمولا کافئین کمتری نسبت به چای ساخته شده با برگ های چای جوان دارد.

مقدار کافئین در نوشیدنی شما نیز می تواند تحت تأثیر نوع چای سبز شما انتخاب شود و چگونگی آن را آماده کنید.
به عنوان مثال، چای های بسته بندی شده بیشتر قهوه ای هستند تا چای های برگ چسنی.
این ممکن است به این دلیل باشد که برگ چای در کیسه های چای خرد شده است، بنابراین کافئین بیشتر استخراج می شود و به نوشیدنی تزریق می شود.
علاوه بر این، چای سبز پودری مانند matcha دارای محتوای کافئین بالاتر از چای سبز و چسبناک است.

با این وجود، اندازه های کوچک برای چای های پودری، به مقدار 1 گرم یا نیمی قاشق چای خوری در هر وعده وجود دارد، بنابراین مقدار کافئین چای کیسه ای و پودر چای matcha می تواند مشابه باشد.
در نهایت، هرچه بیشتر چای خود را دم کنید و آب گرمتر شود، کافئین بیشتر به نوشیدنی شما می رسد .

چای سبز حاوی کافئین کمتر از سایر نوشابه های قهوه ای است

کافئین در طیف گسترده ای از نوشیدنی هایی مانند چای سیاه، قهوه، نوشیدنی های نوشیدنی و نوشیدنی های انرژی یافت می شود.
در اینجا مقدار کافئین در 8 اونس (230 میلی لیتر) از برخی از نوشیدنی های محبوب، بنابراین شما می توانید محتوای کافئین را مقایسه کنید :

چای سبز : 30-50 میلی گرم
قهوه فوری : 27-173 میلی گرم
قهوه ساده و قهوه : 102-200 میلیگرم
اسپرسو : 240-720 میلی گرم
چای سیاه : 25-110 میلی گرم
نوشیدنی های معمولی : 23 تا 37 میلی گرم
نوشیدنی های انرژی زا : 72-80 میلی گرم

همانطور که می بینید، محتوای کافئین در هر 8 اونس معمولا برای سایر نوشابه های کافئین بالاتر است.

مانند چای سبز، در این نوشیدنی ها، طیف وسیعی از کافئین وجود دارد. با این حال چای سیاه حاوی حدود 55 میلیگرم کافئین در هر اونس 8، در حالی که قهوه کره حاوی 100 میلی گرم است.

جالب توجه است، چای سبز همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که نشان داده شده است که با کافئین همکاری می کند. بنابراین، علیرغم محتوای کافئین پایین چای سبز، شما نوعی وزوز کوچکتر اما متفاوت از قهوه خواهید داشت.

به طور خاص، ترکیبی از L-theanine و کافئین نشان داده شده است که کمک به بهبود هر دو هشدار و تمرکز، که ممکن است چای سبز نوشیدنی بهتر از قهوه اگر شما انجام وظایف است که نیاز به فکر زیادی.

آیا کافئین در چای سبز چیزی برای نگرانی وجود دارد؟

کافئین یک محرک به طور گسترده ای استفاده می شود. هنگامی که در مقادیر توصیه شده مصرف می شود، بسیار امن است.
برای بزرگسالان بالای 19 سال، حد ایمن حدود 400 میلی گرم در روز یا 13 میلی گرم در پوند (6 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن در نظر گرفته می شود.
با این حال، برای جلوگیری از اثرات منفی کافئین، اغلب توصیه می شود که شما از کافئین خود خارج شوید و مقدار آن را به حدود 200 میلی گرم در یک زمان محدود کنید.

200 میلی گرم کافئین حدود چهار فنجان چای سبز از 8 اونس است، بنابراین یک خوراکی 8 اونس از چای سبز شما را در این محدودیت ها قرار می دهد.
به طور کلی، چای سبز در کافئین کم است نسبت به سایر نوشابه های کافئین.
تا زمانی که کافئین را در این محدودیت های توصیه شده مصرف کنید، کافئین در چای سبز نباید چیزی برای نگرانی در مورد آن باشد.

تمام

یک فنجان چای سبز حاوی 8 اونس (230 میلی لیتر) حاوی 30 تا 50 میلیگرم کافئین است.
حداکثر مقدار توصیه شده کافئین در روز 400 میلی گرم است که معادل حدود 8 فنجان چای سبز است.
با این حال، بهتر است که شما یک فنجان در یک زمان نوشیدن نکنید، به خصوص اگر به کافئین حساس هستید.
به طور کلی، چای سبز یک نوشیدنی مغذی است که حاوی مقدار ایمن کافئین است.
بهترین نوشیدنی ها حتی ممکن است برخی از مزایای سلامتی شما را نیز داشته باشند.

healthline.com

5 (100%) 1 vote
0

دیدگاه شما

6 − دو =

بدون دیدگاه

    تماس با ما