چگونه قد بلند تر به صورت طبیعی ؟

2 سال پیش
چگونه بلند قد تر شویم ؟ 

چگونه بلند قد تر شویم ؟

شاید شما احساس می کنید که دوستان و اطرافیان به طور ناگهانی بلند قد تر شده اند و شما رشد نکرده اید.
شاید بقیه خانواده شما واقعا بلند باشند و شما تعجب می کنید که آیا می توانید هر کاری را انجام دهید تا شما هم بلند قد تر شوید.
حقیقت این است که قد یک فرد عمدتا توسط چیزهایی است که از کنترل آنها خارج است، مانند ژن ها، تعیین می شود.
عوامل متعددی وجود دارد که در طول سال های نوجوان شما می تواند کنترل شود مانند رژیم غذایی و سطح فعالیت.

بلند قد تر شدن

To Become Taller

یک رژیم متعادل را دنبال کنید.

رژیم مناسب میتواند باعث تقویت ماهیچه و استخوان های شما شود. غذا هایی مانند : گوشت مرغ سفید، رسپی ، ماهی، سویا، و لبنیات مصرف کنید.
از غذا هایی مانند کربوهیدرات ها پیتزا ، کیک ، شیرینی ، نوشابه دور باشید و مصرف نکنید.
شما با یک رژیم خوب نه تنها بلند تر میشوید بلکه احساس بهتری هم خواهید داشت.

خوردن مقدار زیادی کلسیم که در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در لبنیات (ماست و شیر) یافت می شود، کمک می کند تا رشد استخوان ها را را بهبود بخشد.
روی به اندازه کافی دریافت کنید. مطالعات، هرچند که تا کنون غیرقابل قبول بوده اند اما به ارتباط احتمالی بین کمبود روی و رشد ناگهانی پسران اشاره می کنند. منابع خوب روی عبارتند از صدف، گندم، دانه کدو و تخم مرغ، بره، بادام زمینی و خرچنگ.

ویتامین D به اندازه کافی دریافت می کند.

ویتامین D باعث افزایش رشد استخوان و عضلات در کودکان می شود و کمبود آن در رشد شیرینگی و افزایش وزن در دختران نوجوان نشان داده شده است.
مقادیر ویتامین D را می توان در ماهی، یونجه، قارچ و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت.
با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از ویتامین D شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد.
فقط 15 دقیقه در روز در خورشید (به طور متوسط) می تواند اطمینان حاصل شود که ویتامین شما به اندازه کافی دریافت می شود.

ورزش کردن در طول دوره زندگی

ورزش-کردن

ورزش منظم می تواند به شما در طول سال های نوجوانی کمک کند تا بلندتر شوید.

بیرون بروید و بر روی عضلات خود را حداقل 30 دقیقه در هر روز کار کنید.
به ورزشگاه ملحق شوید پیوستن به ورزشگاه به شما کمک می کند تا به بسیاری از ماشین های ورزشی و ماشین های عضلانی دسترسی پیدا کنید.
این نیز باعث می شود که شما انگیزه ای برای کار کردن داشته باشید (اگر شما در ورزشگاه هستید اما ورزش نکنید، احساس احمقانه خواهید کرد).

به یک تیم ورزشی ملحق شوید افرادی که به تیم های ورزشی می پیوندند می توانند از رقابت طبیعی خود برای سوختن کالری اضافی استفاده کنند و امیدوار تر هستند تا بدن آنها بلندتر شود.
چیز عالی در مورد ورزش های تیمی این است که نیمی از زمان، شما حتی متوجه نیستید که ورزش می کنید.
اگر نمیتوانید وقت خود را برای انجام کاری دیگر پیدا کنید، بلند شوید و راه بروید. به فروشگاه مواد غذایی بروید. به کتابخانه بروید به مدرسه بروید.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی

بدن در حالت خواب در مرحله رشد قرار میگیرد، بنابراین داشتن مقدار زیادی از خواب معادل زمان دادن به بدن برای زمان بیشتری برای رشد است.
در صورتی که پیش از بارداری یا هنوز جوانتر از 20 سال هستید، هر شب 9 تا 11 ساعت خواب در شبانه روز دریافت کنید.
هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود، به خصوص در خواب عمیق یا آهسته.
دریافت خوب، خواب آرام تولید HGH را که در غده هیپوفیز ایجاد شده، تشویق می کند.

درک کنید که اکثر قد شما توسط ژنتیک تعیین می شود

درک کنید که اکثر قد شما توسط ژنتیک تعیین می شود

دانشمندان بر این باورند که 60 تا 80 درصد قد شما توسط ژن تعیین می شود.
شما ژن بلند دارید یا نه ؟
این بدان معنا نیست که شما والدین خود را در کنار هم قرار می دهید.
فقط به این معنی است که داشتن والدین کوتاهتر به این معنی است که احتمال بیشتری دارید که در سمت کوتاه قرار بگیرید.

سیگار را ترک کنید

Try not to stunt your growth

ممکن است زیاد فرصت برای افزایش قد شما وجود نداشته باشد، اما می توانید چندین مرحله را برای اطمینان از تاثیرات محیطی خود بر روی ارتفاع طبیعی خود انجام دهید.
مصرف الکل و سیگار از قد کشیدن طبیعی شما جلوگیری میکند.

آیا کافئین واقعا رشد شما متوقف میکند ؟

مطالعه علمی نشان می دهد که، نه، کافئین رشد شما را متوقف نمی کند.
کافئین، با این حال، احتمال بیشتری را برای حفظ شما از خواب به طور منظم و به طور منظم.
کودکان و نوجوانان حدود 9-10 ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است به توانایی شما برای به دست آوردن خواب زیاد آسیب برساند.

آیا سیگار کشیدن واقعا باعث رشد شما می شود؟

اثرات سیگار کشیدن و دود دست دوم بر شاخص توده بدنی (BMI) غیرقابل قبول است.
طبق گزارش منابع اینترنتی دانشگاه کلمبیا، “اگرچه مطالعات انجام شده عمدتا غیرقابل حل بوده است، تحقیقات موجود نشان می دهد که کودکان سیگاری یا کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، کوتاه تر از کسانی هستند که سیگار نمی کشند.

 

این مقاله ادامه خواهد داشت …

0

دیدگاه شما

6 + سه =

بدون دیدگاه

تماس با ما