رژیم غذایی مناسب در کاهش وزن

2 ماه پیش
رژیم غذایی مناسب در کاهش وزن

رژیم غذایی مناسب در کاهش وزن

برای شروع کاهش وزن باید یک رژیم غذایی مناسب را پیگیری کنید و در کنار آن به ورزش بپردازید.

اگر میزان کالری دریافتی روزانه شما در هر روز تنها حدود۱۲۰۰ کالری باشد، شما مجبور نخواهید بود که غذا های مورد علاقه تان را از رژیم غذایی خود حذف کنید، در کنار رژیم غذایی انجام منظم و مرتب تمرینات ورزشی برای رسیدن شما به وزن ایده آلتان، بسیار راه گشا خواهد بود.

ویژگی های یک رژیم غذایی مؤثر در کاهش وزن

نقش صبحانه در رژیم غذایی کاهش وزن بسیار مؤثر است، شما می توانید برای صبحانه یک تکه نان و یک قاشق غذاخوری مربا مصرف کنید، همچنین می توانید یک چای یا فنجان قهوه نیز بخورید. این صبحانه حاوی ۳۰۰ کالری می باشد.

برای ناهار هم می توانید یک عدد دلمه ی فلفل را میل کنید که آن هم حدود 300 کالری دارد، برای شام در رژیم غذایی کاهش وزن می توانید در حد یک لیوان ماکارونی به همراه یک کاسه سالاد مصرف کنید، سالادی حاوی کاهو، پیاز یا گوجه فرنگی علاوه بر تامین سلامتی روده ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن را به شما می رساند، این شام نیز حدود ۳۰۰ کالری دارد.

برای انتخاب میان وعده در این رژیم غذایی می توانید بین یک سیب یا یک مشت آجیل یکی را انتخاب کنید.

ناهار یک وعده اصلی در رژیم غذایی

شما می توانید برای ناهار از سوپ استفاده کنید، سوپ یک از غذای مقوی و دارای ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر است. برای جلوگیری از احساس گرسنگی سوپ سبزیجات را با ۲ تکه اندازه کف دست نان جو میل کنید.

ماهی کبابی به همراه یک لیوان برنج پخته شده نیز هم یک انتخاب مناسب برای وعده ناهار است.

یک انتخاب دیگر ساندویچ تخم‌ مرغ است که تهیه آن بسیار راحت است؛ شما می توانید نان این ساندویچ را تا جای ممکن با سبزیجات پر کنید تا حجم بیشتری از معده تان را پر کند.

جایگزین کردن برنج قهوه ای با برنج سفید در رژیم غذایی کاهش وزن بسیار مهم است چرا که این نوع برنج نسبت به برنج سفید آنتی اکسیدان و فیبر بیشتری دارد.

مصرف حبوبات در سالاد یا آش های حاوی حبوبات علاوه بر تامین مواد مغذی بدن و فیبر مؤثر در سلامت روده ها کالری پایینی دارد، پس انتخاب مناسبی در رژیم غذایی برای کاهش وزن می باشد.

موادی مهم در رژیم غذایی برای کاهش وزن

از جمله منابع غذایی و گیاهی که تاثیر فراوانی در رژیم غذایی کاهش وزن دارند می توان به چای سبز، قهوه سبز، کدو، اسفرزه، کرفس، شوید، کامبوجا، خاکشیر، فلفل قرمز، روغن کرچک، به لیمو و جینسینگ اشاره کرد.

0

دیدگاه شما

دو × پنج =

بدون دیدگاه

تماس با ما