درمان یبوست با رژیم کربوهیدرات

2 سال پیش
درمان یبوست

درمان یبوست با رژیم کربوهیدرات

یبوست چیست ؟

یبوست عبور مدفوع به شکل سخت و خشک است که ممکن است نادرست یا دشوار باشد.
شايعترين علل يبوست عبارتند از تغيير در روش زندگی معمول، فيبر ناکافي در رژيم روزانه، کافي نبودن مايعات و عدم تمرينات ورزشی و تحرک.

فیبر

فیبر غذایی در غلات، میوه ها و سبزیجات یافت می شود. فیبر از قطعات یا ترکیبات گیاهان غلیظ شده ساخته شده است که از طریق معده و روده ما نسبتا تغییر می کند.
فیبر یک کربوهیدرات است. نقش اصلی فیبر برای حفظ سلامت دستگاه گوارش است.

رژیم

اگر شما در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، بدن شما فیبر را به اندازه کافی مصرف نمی کند.
بیشتر غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات مانند سیب زمینی شیرین در رژیم های غذایی با چربی بالا و پروتئین بالا یافت می شود پس باید از مصرف غذا ها با چربی و پروتئین بالا خودداری کنید.

مصرف کربوهیدرات کم و فیبر بالا

نان ها مواد غذایی رضایت بخش و مغذی هستند؛ با این حال، تمامی انواع نان ها از نظر ارزش تغذیه یکسان نیستند.
بعضی از انواع نان ها معمولا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، این باعث می شود که فیبر در پروتئین، آهن، فیبر و سایر مواد معدنی بیشتر باشد.
نان های ساخته شده از دانه های گندم کامل، نان هایی با کربوهیدرات کم هستند.
آنها حاوی مواد پروتئینی و غنی از فیبر هستند مانند تخم کتان و جو.

مصرف نان

نان های دارای فیبر بالا با کربوهیدرات عالی برای افرادی که میخواهد چند درصد از چربی بدن خود بدون عوارض و البته یبوست در دست بدهند کاملا ایده آل است.
کربوهیدرات حاوی کالری اضافی است؛ علاوه بر این، بعضی از مردم باید کنترل قند خون خود را به دلیل دیابت کنترل و یا تثبیت کنند.
نان های کم کربوهیدرات و غنی از فیبر نیز دارای محتوای قند هستند. پس باید قبل از مصرف با پزشک خود مشروت کنند. نان کامل و ترتیل ها به طور کلی دارای کربن پایین است.
در واقع، هر نان از جو، آرد سویا و گلوتن گندم به عنوان نان کربن کم استفاده می شود.
محتوای گلوتن بیشتر، در نان سبب کاهش کربوهیدرات ها و پروتئین می شود.
به عنوان مثال، یک قطعه کوچکی از شیرینی که از گلوتن ساخته شده است حدود 11 گرم کربوهیدرات دارد؛ این بسیار پایین تر است، در مقایسه با 25 گرم در tortillas معمولی.

پخت نان

به غیر از افزودن گلوتن بیشتر، جوانه کردن یک روش دیگر برای کاهش میزان کربوهیدرات در نان است.
نان دانه ریز شده صرفا شامل عدس، جو و سویا است.
اگر چه جوانه زنی ممکن است چندین روز طول بکشد، اما به دلیل ارزش غذایی و مزایای بهداشت آن ارزش تلاش دارد.
ریختن آرد، همانطور که در ساخت آرد سفید انجام می شود، سبوس و جوانه های هسته را از بین می برد. از این رو، نان ساخته شده از این آرد دارای پروتئین پایین تر است و دارای کربوهیدرات بالاتر است.از این رو، دانه های در حال رشد قطعا یک گزینه سالم تر از دانه های تصفیه شده هستند.

این دستورالعمل ساخت نان با فیبر بالا است تا اطمینان حاصل شود که شما به اندازه کافی این ماده غذایی را دریافت خواهید کرد.

شما به مواد زیر نیاز دارید:

آرد بادام – 2 فنجان
نمک – 1/4 قاشق چای خوری
تخم مرغ – 4 قطعه
1 دانه کتان زمینی
کره ذوب شده – 1/2 فنجان
آب – 1 فنجان
زغال اخته تازه – 1 فنجان
شیرین کننده – 1/3 فنجان
فر را به دمای 350 درجه فارنهایت برسانید.

روش تهیه

در یک کاسه، تمام مواد خشک را ترکیب کنید. خوب مخلوط کنید سپس، به آرامی مواد مایع را اضافه کنید.
بطور مداوم تا زمانی که توده های درشت را برطرف کنید، به طور پیوسته بریزید و به طور کامل مخلوط کنید.
هنگامی که خمیر مرطوب می شود، آن را به قطعه های نان تبدیل کنید.
نان را به مدت 15 دقیقه بپزید. نان را به مدت 10 دقیقه در هوای ازاد قرار دهید. مطمئنا خوردن نان لذت خواهید برد، به خصوص اگر شما از مواد تشکیل دهنده با کیفیت استفاده کرده باشید. این نوع نان خوشمزه، دارای کالری و پروتئین کم و فیبر و ویتامین بالا است و حتما برای شما که دچار یبوست هستید واجب است.
0

دیدگاه شما

دو + دوازده =

بدون دیدگاه

تماس با ما