دسته‌بندی نشده

خوراکی‌های مفید جهت تقویت حافظه

خوراکی‌های مفید جهت تقویت حافظه

خوراکی‌های مفید جهت تقویت حافظه

بارها در طول روز با این جمله مواجه خواهید شد که فراموش کرده‌ام و یا به خاطر ندارم. این فراموشی‌های کوتاه مدت در اثر عدم تمرکز روزانه به وجود آید.

به عنوان مثال به خاطر نمی‌آورید نام آخرین غذا یا دسری که خورده‌اید چه بوده است. یا این که در هنگام ورود به داخل خانه سوییچ ماشین و کلیدهای درب را کجا گذاشته‌اید.

این فراموشی‌های موقتی شما را وادار به انجام جستجوهای زیادی در طول روز می‌کند. به گونه‌ای که مجبور هستید دائماً به دنبال وسایل مورد نظرتان بگردید و از اطرافیان در رابطه با نکاتی که فراموش کرده‌اید سؤال کنید.

تعجب‌آور نخواهد بود اگر بدانید که فراموشی و عدم تمرکز با نوع تغذیه رابطه مستقیم دارد؛ زیرا در صورتی که از مواد غذایی مناسب استفاده نکنید و اکسیژن به اندازه کافی به مغز نرسد، فراموشی به طور موقتی رخ می‌دهد.

با ما همراه باشید و در رابطه با خوراکی‌های تقویت حافظه آشنایی بیشتری به دست بیاورید.

میوه بلوبری

میوه گیاه بلوبری به عنوان یک میوه خوش طعم و خوشمزه از علاقه‌مندان زیادی برخوردار است. این گیاه از خانواده توت‌ها است و ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری مانند ویتامین B و C و k در ترکیبات آن موجود است.

بلوبری سرشار از پتاسیم است و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. مصرف بلوبری ارتباط عصب‌های مغز را به خوبی حفظ می‌کند و در افزایش تمرکز تأثیر بسزایی دارد.

علاوه بر میوه بلوبری از دمنوش بلوبری نیز جهت تقویت حافظه می‌توانید استفاده کنید.

ماهیهای چرب مانند سالمون

ماهی‌های چرب به دلیل دارا بودن اسید دوکوزاهگزانوئیک و امگا 3 تأثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت تمرکز و حافظه دارند.

از میان ماهی‌های چرب ماهی سالمون از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. از سالمون جهت تهیه انواع خوراکی‌ها و سالادها استفاده می‌شود.

مصرف این ماهی عملکرد مغز را تا حد بسیار مطلوبی بهبود می‌بخشد و قدرت تمرکز را بالا می‌برد.

استفاده از مغزها

مغزهای خوراکی مانند مغز گردو، بادام، فندق و… به عنوان تنقلات خوش طعم از علاقه‌مندان بسیار زیادی برخوردار هستند.

مغزها سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین B6 و ویتامین E هستند. مصرف مغزها سبب تقویت عملکرد مناسب مغز می‌شود.

از این رو می‌توانید مغزها را به عنوان یکی از قوی‌ترین خوراکی‌ها جهت تقویت حافظه در نظر بگیرید. سعی کنید به جای سایر تنقلات از مغزها در طول روز استفاده کنید و از خواص سرشار این خوراکی‌ها بهره‌مند شوید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ به عنوان یک خوراکی خاص از ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون مانند آهن، منیزیم، زینک و پتاسیم برخوردار است. مصرف این ماده غذایی جریان خون را در مغز به خوبی بهبود می‌بخشد؛

بنابراین با مصرف شکلات تلخ هوشیاری، تمرکز و قدرت حافظه افزایش پیدا می‌کند. اگر قادر به مصرف این شکلات به تنهایی نیستید، می‌توانید در تهیه دسرها و شیرینی‌های گوناگون از آن استفاده کنید.

تا به راحتی بتوانید طعم تلخ شکلات را تحمل کنید و از خواص سرشار آن بهره‌مند شوید.

چاشنی زردچوبه

زرد چوبه که بیشتر جهت بخشیدن رنگ و طعم دل‌نشین به مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است. زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدانهای مغذی است که سبب افزایش اکسیژن موجود در مغز می‌شود.

از این رو زردچوبه را می‌توان به عنوان یکی از مواد مغذی تقویت کننده حافظه و تمرکز در نظر گرفت. مصرف زردچوبه التهابات درونی را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود بدن از عملکرد بهتری برخوردار باشد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از تری گلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط است که با افزایش قدرت تمرکز و حافظه ارتباط مستقیم دارد.

این تری گلیسیریدها به بهبود روابط شناختی در افراد کمک شایانی می‌کند. از این رو از روغن نارگیل جهت درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر در افراد مسن استفاده می‌شود.

به جای روغن نارگیل می‌توان از پودر نارگیل در انواع شکلات‌ها، ویفرها و … نیز استفاده کرد.

اسانس داروهای گیاهی همان خواصی را دارند که خود داروی گیاهی دارا هستند؛ اما استفاده از اسانس به دلیل بسته بندی‌های مناسب عرضه شده راحت‌تر خواهد بود.

برای تهیه اسانس دروهای تقویت حافظه می‌توانید از دمنوشها استفاده کنید. برای خرید این دمنوشها باید از قیمت دمنوش نیوشا از طریق کانال تلگرام دمنوش نیوشا اطلاع کسب کنید.

سپس اقدام به سفارش و خرید این دمنوش های گیاهی خوش طعم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.