افزایش عملکرد مغز با چغندر

2 سال پیش
تقویت حافظه با کمک مواد غذایی طبیعی

تقویت حافظه با کمک مواد غذایی طبیعی

تقویت حافظه و مغز مورد توجه افراد بسیاری مانند دانش آموزان، شاغلان و حتی کودکان است.
امروزه افراد زیادی با مشغله‌های فکری زیادی در طول روز مواجه هستند.
به گونه‌ای که بارها می‌شنویم که افراد با مشکلاتی نظیر کم‌حافظگی و فراموشی‌های موقت دست و پنجه نرم می‌کنند.
اگر قصد دارید تا بر استرس و فشارهای روحی غلبه کنید و از مواد غذایی طبیعی برای تقویت حافظه‌تان کمک بگیرید، به شما توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مواد غذایی طبیعی مانند میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مفیدی هستند که برای رشد و تکامل بدن ضروری می­باشند.

از این رو با مصرف این مواد غذایی می‌توانید ضمن رسیدن به تناسب‌اندام، عملکرد قسمت‌های مختلف بدن را نیز تقویت کنید.
استفاده از مواد طبیعی به خوبی می‌تواند آنزیم‌ها و هورمون‌های بدن را برای مقابله با استرس و اضطراب تنظیم کند.
تا شما احساس بهتری در طول روز داشته باشید و بتوانید به خوبی بر مشکلاتی مانند فراموشی‌های موقت غلبه کنید.

در ادامه توجه شما را به مواد غذایی طبیعی که به تقویت حافظه کمک شایانی می‌کنند جلب می‌نماییم.

میوه آووکادو

میوه آووکادو از دسته میوه‌های کمیاب و پرطرفدار است.
آووکادو دارای چربی‌های اشباع و مفید برای بدن می‌باشد.
به گونه‌ای که بیشتر افراد در رژیم‌های غذایی از آووکادو برای تأمین چربی مفید بدنشان استفاده می‌کنند.

این میوه‌ی خوش‌طعم و لذیذ برای زیباتر و روشن‌تر شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی گوناگون مانند ویتامین K و اسید‌فولیک است.
بنابراین از این میوه برای تقویت حافظه و قدرت تمرکز استفاده می‌شود.

مصرف آووکادو از لخته شدن خون درون مغز پیشگیری می‌کند و در بهبود عملکردهای شناختی مغز تأثیر بسزایی دارد.
این میوه خوش‌طعم سرشار از ویتامین‌های B و C و پروتئین‌های گیاهی است .

آووکادو از بافتی نرم و طعمی نسبتاً شیرین برخوردار است؛ بنابراین می‌توانید از آن به عنوان کره در وعده غذایی صبحانه استفاده کنید.
یا این‌که برای طبخ مواد غذایی گوناگون از پوره آووکادو به جای روغن استفاده نمایید.

چغندر یا لبو

چغندر یا لبو به عنوان یک ماده غذایی تقریباً شیرین از طرفداران زیادی برخوردار است.
مصرف این ماده غذایی در روزهای سرد زمستانی و پاییزی رونق فراوانی دارد و تقریباً از تمامی نواحی شهر می‌توان یک کاسه لبوی داغ و شیرین را تهیه کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان لبو را در منزل تهیه کنید و از افزودن شکر به آن خودداری نمایید.
چغندر یا لبو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارند و التهابات درونی را کاهش می‌دهند.

مصرف چغندر سبب بهبود روند گردش خون در بدن می‌شود و بر روی عملکرد صحیح مغز و تقویت حافظه تأثیر بسزایی دارد.
از این رو سعی کنید لبو را به عنوان مکمل در دسرها و یا سالادها مورد استفاده قرار دهید.
تا کودکان و سایر اعضای خانواده، به خوردن این ماده غذایی خوش‌طعم تشویق شوند.

کلم بروکلی

بسیاری از افراد به خوردن سبزیجات تازه مانند بروکلی رغبتی ندارند. به گونه‌ای که کمتر می‌توانید افرادی را پیدا کنید که، برکلی را به عنوان یک پایه ثابت در لیست برنامه غذایی­شان جای داده باشند.

بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین K است.
استفاده از این ماده غذایی سبب می‌شود که مغز هوشیار بماند و  همیشه از حافظه خوبی برخوردار باشید.
بروکلی خاصیت سیرکنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و جزء سبزیجات کالری منفی به حساب می‌آید.

بنابراین می‌توانید از این ماده غذایی، در طول فرآیند رژیم‌های لاغری بهره بگیرید.
تا علاوه بر کاهش وزن مناسب، از خواص بی­شمار این ماده غذایی نیز برخوردار شوید.

گیاه کرفس

شاید با شنیدن نام کرفس به عنوان تقویت‌کننده مغز و حافظه قدری شگفت‌زده شوید؛
اما باید بدانید که این  گفته حقیقت دارد و هیچ‌گونه جادویی در کار نیست.

کرفس سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است.
کرفس ضدالتهاب است، سندرم روده تحریک‌پذیر را درمان می‌کند و می‌تواند نقش پر رنگی در رژیم‌های غذایی روزانه داشته باشد.

آنتی‌اکسیدان و پلی‌ساکارید‌های موجود در کرفس تا حد ممکن عملکرد مغز را افزایش می‌دهند.
بنابراین اگر قصد دارید که در کنار رسیدن به تناسب‌اندام، قوای مغزی‌تان را نیز بهبود ببخشید.
به شما توصیه می‌کنیم مصرف کرفس را در طول روز جدی بگیرید.

روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن زیتون و روغن نارگیل به عنوان دو روغن گیاهی، تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد قسمت‌های مختلف بدن دارند.
این دو روغن گیاهی به درمان بیماری‌های بسیاری مانند آلزایمر، التهابات درونی، کند شدن سیستم گوارشی بدن و… کمک شایانی می‌کنند.
به گونه‌ای که از این دو روغن گیاهی، به عنوان درمانگرهای قوی طبیعی در طب سنتی یاد می‌شود.

این روغن‌ها را می‌توانید درون مواد غذایی تازه، مانند سالادها استفاده کنید؛
زیرا روغن زیتون به هیچ عنوان حرارت پذیر نیست و باید به صورت سرد مورد استفاده قرار بگیرد.
زرده تخم مرغ، شکلات تلخ، سالمون، زرد چوبه و گردو نیز از دیگر مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای حافظه به شمار می‌روند.

هم‌چنین برای دریافت داروهای گیاهی تقویت حافظه، می‌توانید از طریق کانال تلگرام دمنوش نیوشا اقدام به خرید دمنوش لاغری نیوشا نمایید.

0

دیدگاه شما

13 − نه =

بدون دیدگاه

تماس با ما