20 علت ثابت ماندن وزن

4 ماه پیش
علت ثابت ماندن وزن چیست

علت ثابت ماندن وزن چیست | دلایلی که مانع کاهش وزن میشوند

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از اضافه وزن زیادی رنج میبرد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند، احتمالا به جایی در زندگی رسیده اید که هرچه برای کاهش وزن و لاغری تلاش میکنید وزن شما پایین نمیرود و ثابت مانده است. اما نگران نباشید، ما در این مقاله قصد داریم دلایل ثابت ماندن وزن را بیان کنیم، شاید که یکی از آن ها دلیل ثابت ماندن وزن شما باشد.

مطمعا هستید وزن کم نمیکنید ؟

اگر عقربه های ترازو چند روز و یا چند هفته ای است که تکان نمیخورد و شما تلاش زیادی برای کاهش وزن میکنید، احتمالا شما در حال چربی سوزی باشید اما بسته به غذا هایی که میخورید و یا هورمون های شما ممکن است وزن نوساناتی داشته باشد که کاهش وزن شما را پنهان کند.

یکی دیگر از نکات در این رابطه این است که ممکن است شما در حال عضله سازی هستید و این میتواند خوب باشد. هدف شما از دست دادن چربی است و اگر شما با ورزش قصد انجام این کار را دارید ممکن است به این مشکل برخورد کنید که وزن ثابت بماند، دلیل آن شاید عضله سازی باشد.

بهتر است برای اندازه گیری میزان لاغری از وسایل و روش های دیگر مانند اندازه گرفتن سایز دور کمر یا نقاط بدن استفاده کنید تا متوجه میزان کاهش وزن شوید.

حتما بخوانید >  چای سبز بهتر است یا چای سیاه ؟

حواستان به خوردنی هایتان نیست

خوردنی ها

این موضوع در کاهش وزن اهمیت زیادی دارد، این که بدانید هر روز چه میزان کالری مصرف میکنید و چه نوع غذا هایی مصرف میکنید، نتیجه مستقیمی روی وزن شما خواهد داشت. راه آن نوشتن و عکس گرفتن از غذا هایی است که در روز میل میکنید و در پایان روز حساب کردن میزان کالری های آن.

پروتئین کافی مصرف نمیکنید

مصرف پروتئین در بین وعده های غذایی نیتجه مستقیمی روی کاهش وزن و کاهش میزان کالری های شما دارد. با مصرف پروتئین به جای مواد غذای دیگر هم باعث افزایش متابولیسم بدن خود میشوید و هم اشتهای شما برای مصرف غذا های دیگر کم میشود. پروتئین به افزایش چربی سوزی بدن کمک میکند و باعث جذب کم تر چربی در بدن شما میشود.

کالری زیاد مصرف میکنید

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان میدهد که افرادی که در حال کالری شماری هستند، بیشتر مواقع میزان کالری خود را کم تر از میزان واقعی حساب میکنند و فکر میکنند که در حال مصرف کالری مناسب هستند ، در حالی که شاید این میزان کالری بیش از حد است که موجب میشود شما وزن کم نکنید.

برای این که بفهمید چه میزان کالری مصرف میکنید نیازی نیست تا اخر عمر هر روز کالری شماری کنید، کافی است یک بار به صورت درست میزان کالری خود را اندازه بگیرید و آن را یادداشت کنید و برای دفه بعد همان مقدار لازم را استفاده کنید.

حتما بخوانید >  دمنوش های نیوشا مخصوص تمامی بیماری ها

غذای مکمل مصرف نمیکنید

باید سعی کنید کنار مصرف غذا های اصلی از مکمل های غذای سالم نیز مصرف کنید. سبزیجات و میوه ها میتوانند باعث کاهش اشتها و سیری شوند و همچنین باعث چاقی و انباشته شدن چربی در بدن هم نمیشوند. سعی کنید در میان وعده ها تا میتوانید این گونه مکمل های سالم را مصرف کنید. دمنوش لاغری نیوشا هم میتواند به عنوان یک مکمل خوب برای چربی سوزی شما محسوب شود.

وزنه نمیزنید

اگر در حال کاهش وزن هستید باید وزنه زنی را را حتما انجام دهید. وزنه زنی و انجام حرکات سنگین ورزشی باعث شکسته شدن چربی های انباشته در نقاط بدن شما میشوند و میتوانند شما را از حالت ثثبیت خارج کنند.

پرخوری میکنید ، حتی غذا های سالم

باید حواستان کاملا به میزان خوراکی هایی که میخورید باشد. در مصرف خوراکی های سالم هم نباید زیاده روی کنید زیرا در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد. مصرف تنقلات مانند بادام، شکلات و پنیر به صورت ریزه خواری میتواند اثر زیادی بر روی وزن شما داشته باشد.

5 (100%) 1 vote
۰

دیدگاه شما

4 × پنج =

بدون دیدگاه

    تماس با ما