6 تا از بهترین چای ها برای خواب

11 ماه پیش
بهترین چای ها برای داشتن خواب راحت

بهترین چای ها برای داشتن خواب راحت

خواب خوب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است.
متأسفانه حدود 30٪ افراد مبتلا به بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب، خوابیدن یا رسیدن به ترمیم و خواب با کیفیت بالا (1، 2) هستند.
چای های گیاهی انتخاب های نوشیدنی محبوب هستند زمانی که زمان برای استراحت و بازاندیشی می آید.
برای قرن ها، آنها در سراسر جهان به عنوان درمان طبیعی خواب استفاده شده است.
تحقیقات مدرن همچنین از استفاده از چای گیاهی و اثربخشی آن به عنوان کمک خواب کمک می کند.

خواب راحت با چای

1. بابونه

سالهاست که چای بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش التهاب، کاهش اضطراب و درمان بیخوابی مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع، بابونه معمولا به عنوان یک آرام کننده آرام یا آرام بخش در نظر گرفته می شود.
عوارض آرام بخش آن ممکن است به آنتی اکسیدانی گفته شود که apigenin است، که در فراوانی در چای بابونه دیده می شود. Apigenin به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که ممکن است باعث کاهش اضطراب و شروع خواب شود .
مطالعه در 60 نفر از ساکنین خانه های پرستاری دریافتند که افرادی که 400 میلی گرم عصاره بابونه دریافت می کنند، کیفیت خواب به مراتب بهتر از کسانی است که هیچکدام از آنها را دریافت نکرده اند.
مطالعه دیگری که شامل زنان پس از زایمان که کیفیت خواب ضعیف دارند، نشان داد که افرادی که چای بابونه را برای یک دوره دو هفتهه نوشیدند، کیفیت خواب بهتر را نسبت به افرادی که چای بابونه را نداشتند.
علاوه بر این، مطالعه ای که افراد مبتلا به بیخوابی مزمن را در بر می گیرد، دریافتند که کسانی که 270 میلی گرم عصاره بابونه را دوبار در روز به مدت 28 روز مصرف کردند، حدود 15 دقیقه سریعتر از کسانی که عصاره دریافت نکرده بودند خوابیدند.
علاوه بر این، کسانی که عصاره دریافت کردند، در اواسط شب، کمتر از گروه پلاسبو بیدار شدند.
نتایج این مطالعات به خصوص برای کسانی که با استراحت شبانه مبارزه می کنند، دلگرم کننده است. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید اثرات چای بره بر روی خواب مورد نیاز است.

2. ریشه Valerian

Valerian یک گیاه است که برای قرن ها برای درمان مشکلات مانند بی خوابی، عصبانیت و سردرد استفاده می شود.
از لحاظ تاریخی، در طول جنگ جهانی دوم در انگلستان برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از حملات هوایی مورد استفاده قرار گرفت.
امروزه والرین یکی از محبوب ترین کمک های درمانی گیاهی در اروپا و ایالات متحده است.
این یک مکمل غذایی در کپسول یا مایع موجود است. ریشه Valerian نیز معمولا خشک شده و به عنوان چای به فروش می رسد.
محققان کاملا مطمئن نیستند که چگونه ریشه والری برای بهبود خواب کار می کند.
با این حال، یک نظریه این است که آن را افزایش می دهد سطح انتقال دهنده عصبی به نام گاما آمینوفتیریک اسید، و یا GABA.
هنگامی که GABA در فراوانی زیاد وجود دارد، می تواند باعث خواب آلودگی شود. در واقع، این روش که برخی از داروهای ضد اضطراب مانند عملکرد Xanax.

بعضی مطالعات کمی از ریشه والرین به عنوان کمک موثر خواب استفاده می کنند.
به عنوان مثال، یک مطالعه در 27 نفر مبتلا به مشکلات خواب نشان داد که 89 درصد از شرکت کنندگان در هنگام مصرف عصاره ریشه والرین بهبود خواب را بهبود می بخشیدند.
علاوه بر این، پس از مصرف عصاره، عوارض جانبی جانبی مانند خواب آلودگی صبحگاهی مشاهده نشد.

در مقیاس یک مطالعه در 128 نفر، افرادی که 400 میلیگرم رژیم والری مایع دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که این عصاره را دریافت نکردند، کاهش زمان خوابیدن، بیداری کمتر و کیفیت کلی بهبودی را نشان داد.
در مطالعه سوم، اثرات بلندمدت آن بررسی شد. در این مطالعه، پس از شرکت کنندگان 600 میلیگرم ریشه گیلاس والرین خشک به مدت 28 روز کاهش یافت.
مهم است که توجه داشته باشید که این یافته ها بر اساس گزارشدهی شرکت کنندگان، که ذهنی هستند، استوار است. این مطالعات داده های عینی را که با کیفیت خواب همراه است، مانند ضربان قلب یا فعالیت مغز بررسی نمی کند.
با این وجود، نوشیدن چای ریشه والرین ممکن است به بهبود کیفیت خواب بدون عوارض جانبی منجر شود.

3. اسطوخودوس

اسطوخدوس یک گیاه است که اغلب برای رایحه معطر و آرامش بخش مورد استفاده قرار می گیرد.
در دوران باستان یونانی ها و رومی ها اغلب اسطوخدوس را به حمام کشیده شده خود اضافه می کنند و در عطری آرام بخش نفس می کشند.
چای لاوندر از جوانه های بنفش کوچک گیاه گلدار ساخته شده است.
در اصل بومی منطقه مدیترانه است، اکنون در سراسر جهان رشد کرده است.
بسیاری از مردم چای اسطوخودوس را به آرامش می اندازند، اعصاب خود را حل می کنند و به خواب کمک می کنند.
در حقیقت، پژوهش هایی برای حمایت از این مزایای مورد نظر وجود دارد.

مطالعه در 80 خانم پس از زایمان تایوانی نشان داد که کسانی که زمان بوی عطر و بوی عطر و بوی نامطبوع را برای دو هفته مصرف می کنند، نسبت به افرادی که چای لاواندو را نوشیدند، کمتر از دو هفته گزارش شده است.
علاوه بر این، مطالعه دیگری در 67 زن مبتلا به بیخوابی، کاهش شدت ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و بهبود خواب پس از 20 دقيقه استنشاق اسطوخدوس دو بار در هفته به مدت 12 هفته بود.
تحقیقات همچنین نشان داده است که اسطوخدوس ممکن است باعث کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب در افراد مبتلا به اضطراب و اختلالات اضطرابی شود.
بنابراین، اگر اضطراب یکی از دلایلی است که شما ممکن است در برخی از چشمان حیاتی از دست رفته، نوشیدن چای اسطوخودوس ممکن است کمک کند.

4. لیمو برنزه

مومیایی لیمو متعلق به خانواده نعناع است و در سراسر جهان یافت می شود.
در حالی که اغلب در فرم عصاره برای استفاده در آروماتراپی به فروش می رسد، برگ های مومیایی لیمو نیز برای تهیه چای خشک می شوند.
این گیاه با رایحه مرکبات، معطر برای کاهش استرس و بهبود خواب از قرون وسطی استفاده شده است.
شواهد نشان می دهد که مومیایی لیمو باعث افزایش سطح GABA در موش می شود، که نشان می دهد که مومیایی لیمو به عنوان یک آرام بخش عمل می کند.
علاوه بر این، یک مطالعه انسانی نشان داد که 42٪ کاهش علائم بی خوابی پس از شرکت کنندگان 600 میلی گرم عصاره لیمو برنزه در روز به مدت 15 روز دریافت کردند.
اگر به طور مساوی مشکلات خواب دارید، خوردن چای مایع لیمو قبل از خواب ممکن است کمک کند.

5. گل روحانی

چای طعم دار از برگ های خشک، گل و ساقه گیاه Passiflora ساخته شده است.
به طور سنتی، آن را برای کاهش اضطراب و بهبود خواب استفاده شده است.
اخیرا مطالعات توانایی چای قهوه ای را برای بهبود بیخوابی و کیفیت خواب بررسی کرده اند.
به عنوان مثال، یک مطالعه در 40 سالمندی سالم نشان داد افرادی که روزانه یکبار چای قهوه بخورند، نسبت به شرکت کنندگان که چای نوشیدند، به میزان قابل توجهی کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی گزارش کردند.
در مطالعه دیگری، passionflower در مقایسه با ریشه والرین و hops به Ambien، یک دارو که معمولا برای درمان بیخوابی تجویز می شود را مقایسه می کند.
نتایج نشان داد که ترکیبی از گلبول های قرمز به عنوان تقویت کننده خواب در Ambien موثر است.

6. پوست ماگنولیا

ماگنولیا گیاه گلدار است که بیش از 100 میلیون سال است.
چای ماگنولیا عمدتا از پوست پوست گیاه ساخته شده است و همچنین شامل تعدادی جوانه و ساقه خشک شده است.
به طور سنتی، ماگنولیا در پزشکی چینی برای علائم مختلف از جمله ناراحتی شکمی، گرفتگی بینی و استرس استفاده می شود.
در حال حاضر آن را در سراسر جهان برای آن ضد اضطراب و اثرات آرام بخش در نظر گرفته است.
به نظر می رسد اثر آرام بخش آن به ترکیب هونیکوئل مربوط می شود که در فراوانی ساقه ها، گل ها و پوست از گیاه ماگنولی مشاهده می شود.
گفته می شود که Honokiol با اصلاح گیرنده های GABA در مغز شما کار می کند که ممکن است باعث خواب آلودگی شود.
در مطالعات متعددی در موشها، ماگنولیا یا هونیکوول استخراج شده از گیاه ماگنولیا باعث کاهش زمان خوابیدن و افزایش خواب شد.
در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این اثرات در انسان مورد نیاز است، تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن چای پوست چغندر Magnolia ممکن است به بهبود خواب کمک کند.

healthline.com

5 (100%) 1 vote[s]
0

دیدگاه شما

4 × دو =

بدون دیدگاه

    تماس با ما