چگونه بدن سالمی داشته باشیم ؟

2 سال پیش
چگونه بدنی سالم داشته باشیم ؟

چگونه بدنی سالم داشته باشیم ؟

در دنیای پر سر و صدای امروز که در آن زندگی می کنیم، حفظ سلامتی ما بسیار مهم است.
آسان است که اجازه دهید استرس را در مرکز توجه قرار داده و ما را برای انتخاب رژیم غذایی نامناسب و شیوه زندگی انتخاب کنیم.
رژیم غذایی، ورزش و انتخاب های رفتاری می تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد.
اگر رژیم غذایی ضعیف یا ناسالم داشته باشید، ممکن است خطر افزایش وزن یا افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن (مانند دیابت یا فشار خون بالا) را افزایش دهید.
اگر شما به طور منظم فعال نباشید، ممکن است خطر ابتلا به وزن را نیز به خطر بیندازید، اما مزایای زیادی را نیز از دست خواهید داد.
اگر سیگار بکشید، استرس را کنترل نکنید یا به خوبی خواب نداشته باشید، دوباره می توانید خطر عوارض جانبی منفی بر سلامت خود داشته باشید. حفظ یک بدن به طور کلی سالم نیاز به اطمینان از اینکه انتخاب های سالم در مناطق مختلف زندگی خود را انجام می دهید.

تمرین خوردن غذاهای سالم

غذای سالم مصرف کنیم

نظارت بر کالری برای داشتن یک بدن سالم، باید سعی کنید وزن سالم داشته باشید.
اگر اضافه وزن دارید، بدن شما به طور کلی سالم نیست.
کالری یک واحد اندازه گیری است. شما کالری را از غذا می خورید و انرژی برای تأمین فعالیت های بدنی شما در طول روز استفاده می شود.
اگر کالری بیش از حد مصرف کنید، ممکن است خطر ابتلا به وزن را افزایش دهید. اگر کالری کافی نداشته باشید، ممکن است وزن کم کنید.
رژیم غذایی آمریکایی مبتنی بر یک رژیم غذایی 2000 کالری روزانه است.
ممکن است لازم باشد کالری هایی را که روزانه بخورید را با نیازهای بدن خود و حفظ وزن سالم تغییر دهید.
برای از دست دادن وزن، صرفه جویی در مصرف 500 کلسیم از رژیم غذایی شما محسوب می شود و هدف آن از دست دادن حدود یک تا دو کیلو در هفته است.
از یک ماشین حساب آنلاین یا گوشی هوشمند استفاده کنید تا میزان کالری مورد نیاز بدن شما را تعیین کند.
یک قاعده خوب این است که یک بالغ فعال نیاز به حدود 15 کالری در هر کیلو برای حفظ وزن خود دارد.
ردیابی کالری ها برای دیدن اینکه آیا رژیم فعلی شما با نیازهای شما منطبق است.

یک رژیم غذایی متعادل را بخورید

یک رژیم غذایی متعادل را بخورید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل، یکی از مهمترین بخشهای حفظ یک بدن سالم است.
بدون رژیم متعادل، سلامت مناسب را حفظ نخواهید کرد.
یک رژیم متعادل به این معنی است که اگر هر روز بخورید، بیشتر از هر گروه غذایی مصرف می کنید.
علاوه بر این، شما باید انواع غذاهای درون هر گروه غذایی را مصرف کنید. داشتن طیف گسترده ای از غذاها از گروه های غذایی به شما اجازه می دهد تا انواع مختلف مواد مغذی مصرف کنید.
در نهایت، یک رژیم متعادل به معنای خوردن نسبتهای مناسب یا بخار هر غذا است.
اگر غذاهای بیشتر پروتئین مصرف کنید، اما تعداد بسیار کمی از میوه ها یا سبزیجات، رژیم غذایی شما متعادل نیست. بعد از اندازه های مناسب بخش هر گروه غذایی: 3-4 اونس (عرشه کارت اندازه گیری شده) پروتئین، 1 فنجان سبزیجات یا 2 فنجان سبزی برگ، 1/2 فنجان خرد شده یا یک تکه کوچک از میوه  و 1 اونس یا 1/2 فنجان دانه
در طول روز وعده های غذایی و تنقلات خود را تعویض کنید. هدف آن سه تا چهار بار پروتئین روزانه، پنج تا نه بار از میوه ها و سبزیجات و سه تا چهار بار دانه (1/2 کل) است.

منابع پروتئینی عالی برای مصرف

پروتیین

پروتئین مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی شما است.
این بلوک های ساختمان برای بسیاری از توابع بدن شما شامل حفظ توده عضلانی بدون چربی، بازسازی سلول ها و حمایت از سیستم ایمنی بدن شما خواهد بود.
منابع پروتئین خام عبارتند از: مرغ، تخم مرغ، غذاهای دریایی، گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت خوک، حبوبات (آجیل و لوبیا) و توفو.
منابع پروتئین لاغر کم چربی و کالری هستند.
این به شما کمک می کند تا هر روز مقدار کافی دریافت کنید بدون اینکه بیش از حد کالری روزانه خود باشید.
مصرف مقادیر کافی پروتئین نیز با یک بدن سالم همراه است. برخی از این موارد عبارتند از: مدیریت بهتر اشتها و وزن سالم، حمایت از سطوح کلسترول سالم و چربی و مدیریت بهتر دیابت.

0

دیدگاه شما

سه × 5 =

بدون دیدگاه

تماس با ما